494 winkels bezorgen morgen
Vandaag besteld is morgen in huis
Compleet en actueel overzicht
Morgen in huis

Je wordt nu doorgestuurd naar Garcia

Garcia

SINGLES DAY

Ga naar Garcia

Klik hier als je niet naar Garcia wordt doorgestuurd.

Alle Singles Day winkels & acties in één overzicht!

Hieronder vind je alle deelnemende winkels inclusief Singles Day acties (& kortingscodes) in één compleet overzicht. Lees je liever de lijst van winkels van A tot Z klik dan hier.

Alle winkelsBeautyBeeld & GeluidComputerDameskledingErotiekGamingHerenkledingSmart homeSchoenen & sneakersSpeelgoedWitgoedWonen

52 winkels

Alle winkels met Singles Day acties van A tot Z

NIKE

Actie nog niet bekend.

OTTO

Actie nog niet bekend.

V&D

Actie nog niet bekend.

Veel voordeel tijdens Singles Day!

Juist ja! Je zal niet de enige zijn die van Singles Day gehoord heeft. Of misschien wel? Singles Day is niet de dag waarop alle singles op straat komen om naar een partner op zoek te gaan of hun status kenbaar te maken. Deze dag is even als black friday en cyber monday heel populair vanwege de goede deals die er te vinden zijn. En als je de eigenaar van een winkel bent, zal je deze dag zeker aan je kalender moeten toevoegen.

Wat is singles day

Maar wat is singles day nou eigenlijk en hoe werkt dat? Je raad het goed. Deze dag staat werd gevierd om aandacht te trekken voor factor eenzaamheid. Het begon als een simpele bachelor’s day die bekend staat bij menig een die aan de universiteit of een andere hoge school gestudeerd heeft. Al gouw werd deze dag door de handel over genomen en is niet meer weg te denken. In China bijvoorbeeld, wordt deze dag groter gevierd dan vele feestdagen. Ook is die populairder dan black friday geworden. Vooral de online handelsgigant AliExpress maakt er gebruik van. Er is een stijging in populariteit te constateren vanaf Alibaba deze als handel-strategie heeft ingezet, wat in eerste aanzet bedoeld was om alleenstaande Chinese jongeren te interesseren in een winkelvakantie. Deze marketing-feestdag werd uitgeroepen vanaf 2009 gehouden op 11/11 en is tot vandaag aan de dag een hit, niet alleen in China maar wereldwijd. Nu wordt deze dag ook gezien als een globalfestival, namelijk het 11.11 festival.

Economische groei

De exponentiële groei van Single Day heeft voor het binnenhalen van explosieve financiele cijfers gezorgd. Gigant Alibaba heeft zo ook wereldrecords verbroken met als resultaat financieel voordeel voor miljoenen personen bij het doen van inkopen. Vele leveranciers van producten gaan daarom ook ruim van te voren deals aan die alles te doen heeft met strategieën rond de verkoop van hun producten op Singles Day. Ook grote retailers zoals Nike hebben deze dag toegevoegd aan hun eindejaar verkopen Ook kijken vele huishoudens uit naar deze dag om er enorme voordelen uit te halen. Denk maar aan bad producten etc. voor het hele jaar.

Waar shop je voor?

Maar waar shop je dan het beste op Singles Day? Je zult de trend simpelweg moeten volgen. Dit maken wij het je nu begrijpelijk. De meeste grote verkoop ketens hebben hun strategische marketing planning om zodoende de verkoop te bevorderen. Je zult gemerkt hebben dat je steeds weer terug gaat naar bepaalde winkels of die steeds weer bezoekt. Waar zal dat mee te maken hebben? De meeste winkels met een goeie marketing strategie, hebben begrepen dat een boeiende winkelervaring essentieel is voor het trekken van de klant naar zich toe. Ook op het gebied van de virtuele realiteit. Ze hebben verder gedacht aan een mobiele app, waardoor je niet speciaal achter de PC hoeft plaats te nemen. Ook factor klantloyaliteit, daar hebben zij aan gedacht omdat dit de klant bindt. Denk verder aan consistentie die zij te bieden hebben, de coupons en credits. Dit maakt het allemaal aantrekkelijk in voorbereiding op grote momenten als Singles Day.

Toeters en bellen

De Singles Day is een hele happening. Vaak wordt het gecombineerd met modellenshows, live optredens van populaire bands en artiesten of gala’s. Deze zijn dan ook live te volgen via platformen als Facebook, Instagram en wordt ook getwitterd. Er wordt dus hard gewerkt naar het moment toe en hier wordt veel omheen gebouwd. Ook de food industrie wordt bij deze dag betrokken. Omdat het een heel evenement is, zal je ook wat willen nuttigen. Als onderdeel van goeie marketing zorgen de organisaties hier ook voor. Immers de klant is koning en dient zich op zijn gemak te voelen.

En dan heb je natuurlijk organisaties die wat kleiner zijn en minder toeters en bellen kunnen hangen. Ook deze bedrijven hebben er het nut van ingezien en zijn vastberaden op deze dag hun deals aan de man te bieden. Dit zal echter ander geschieden dan organisaties zoals Alibaba en Ali-express. Immers, iets wak kleinere organisaties zijn nog niet op het niveau om artiesten in te huren en grote catwalk-shows te organiseren. Die moeten het doen op een iets wat simpele doch professionele manier. Vooraf zijn enquêtes samengesteld die via mail worden doorgestuurd. Op basis van wat de klant voorstelt, wordt aan actieproducten gewerkt. Vervolgens wordt de voorbereiding voor de promo in elkaar gezet. Flyers worden vervaardigd en kleine video opnames worden gemaakt. Deze worden op sociale media en op websites gepromoot. Denk bijvoorbeeld aan limited edition sieraden met een persoonlijk tintje, craft materiaal en andere hebbedingetjes. Parfum in een signiture flesje…noem maar op. Op de dag zelf, kun jij je er feestelijk begeven en genieten van wat muziek, een hapje en een drankje. Met het hypen van mensen via Facebook live kan de toestroom worden getriggerd en de verkoop worden bevorderd.

Een beetje genoeg geklets over het evenement en alle toeters en bellen erom heen. De vraag is nu, wat haal je allemaal op deze dag en wat zijn er de voordelen van? Ondanks het karakter door de jaartjes heen gedeeltelijk is verandert, is de focus nog steeds gelegd op Zelfliefde. Ze zult daarom veel producten in de aanbieding tegen komen, gericht op het individu. Denk daarbij aan op de eerste plaats kleding en accessoires. Andere items zijn bijvoorbeeld parfum, make-up en bad artikelen, schoeisel, massages en je raadt het… artikelen uit adult shops.

De voorbereiding

Voorafgaand aan 11.11 festival zullen winkels je van alles op de hoogte stellen. Meestal maanden van te voren omdat de voorbereiding aardig wat tijd in beslag neemt. Dit is onderdeel van de marketing strategie die wordt toegepast en ook ten doel heeft om de klant te binden (loyalty marketing). Men dient immers ook te weten wat jij interessant vindt. Nu is het aan jou de beurt om aan te geven wat je nodig hebt in de aanbieding en goed kunt gebruiken. Zo draagt jou invloed positief bij tot het vaststellen van de aanbiedingsproducten die je ook echt nodig hebt.

Jij bepaalt

Dat 11.11 festival is ontpopt tot een marketing in sales strategie is niets nieuws onder de zon. Echter, wij moeten er ten volle bij stil staan dat deze dag en vele andere zoals black Friday geen succes hadden als die voor ons niets betekenen. Wij (de klant) heeft ook hier de teugels in handen en kan met de behoefte en het koopgedrag beïnvloeding brengen, hetzij in de must haves in plaats van de can haves. Hierdoor kunnen wij er meer voordeel uit halen en dus een betere financiële besteding verwerven. Uiteraard bieden de toeters en bellen ons de gelegenheid om ten volle te genieten van al het leuks dat ook deze dag met zich meebrengt.